Festiwal Kolęd

Międzynarodowy Festiwal Kolęd
i Pastorałek
im. ks. Kazimierza Szwarlika 

Protokół przesłuchań eliminacyjnych (wersja w pdf, po kliknięciu otwiera się skan protokołu)

 

Wyróżnienia przyznane zostały następującym osobom:

  1. Marta Skibińska
  2. Katarzyna Majdak
  3. Zuzanna Gołąb
  4. Zespół “Choose Me”
  5. Gabriela Kołtun

Zapraszamy do udziału w 25 jubileuszowej edycji największego festiwalu kolęd w Polsce!

I etap – PRZESŁUCHANIA ELIMINACYJNE – odbędą się w dniach 22 listopada do 27 grudnia 2018 r. w blisko 40 ośrodkach w Polsce, na Ukrainie i Białorusi.

W Warszawie zapraszamy na ELIMINACJE 18 GRUDNIA do Domu Kultury ŚWIT, ul. Wysockiego 11.  Start godz. 9.00

Finał Festiwalu odbędzie się w Będzinie dniach 10-12 stycznia 2019.

Zgłoszenia przyjmowane są do 27 listopada 2018 r. poprzez wypełnienie formularza on-line dostępnego na stronie www.mfkip.pl/rejestracja  

na adres:

Biuro Festiwalu Kolęd i Pastorałek
42-500 Będzin, skrytka pocztowa nr 49
tel.: +48 /32/ 762 28 55
tel. kom. +48 694 84 05 09
fax.: +48 /32/ 762 28 56
e-mail: biuro@mfkip.pl

Regulamin – pobierz

Będziński Festiwal to promocja dla młodych talentów oraz popularyzacja tradycji regionalnych i folklorystycznych – w zakresie samych kolęd i pastorałek, ale także strojów i obrzędowości.

Formuła Festiwalu jest otwarta:

  • do eliminacji zaproszeni są wszyscy, którzy ukończyli 6 lat,
  • można śpiewać solo i w zespołach (z instrumentami lub podkładem),
  • zgłoszeń, przyjmowanych w formie tradycyjnej i elektronicznej (na stronie www.mfkip.pl) dokonywać mogą osoby indywidualne, a także placówki kulturalne i oświatowe,
  • impreza jest otwarta także na udział osób niepełnosprawnych,
  • wśród prezentowanych kolęd (dwóch, w przypadku solistów i duetów lub trzech dla zespołów) zgodnie z regulaminem jedna musi być obowiązkowo tradycyjną polską kolędą bądź pastorałką,
  • udział w Festiwalu jest dla uczestników bezpłatny, finaliści mogą liczyć także na darmowe obiady i noclegi oraz pilotujących ich po mieście przewodników,
  • wolny jest także wstęp na wszystkie przesłuchania i wieńczący Festiwal koncert galowy.

Festiwal przeznaczony jest dla amatorów (w tym uczniów i absolwentów szkół muzycznych stopnia podstawowego), jednak wykonawcy co roku udowadniają, że brak wykształcenia muzycznego nie sprawia, iż są gorsi niż zawodowi muzycy. Co więcej – dzięki pasji, jaką wkładają w śpiew i znakomitym pomysłom na muzyczne aranżacje, ich wykonania niejednokrotnie zapadają w pamięć na długi czas poruszając serca słuchaczy.

Organizatorami Festiwalu są Fundacja Ogólnopolski Festiwal Kolęd i Pastorałek, Urząd Miejski i Starostwo Powiatowe w Będzinie oraz 40 ośrodków kultury w Polsce, na Ukrainie i Białorusi w tym Dom Kultury ŚWIT.

Koordynator I etapu Festiwalu w Warszawie – Agata Kubrak, akubrak@dkswit.com.pl, tel. 22 811 01 05, wew. 103.

 

Jury Festiwalu w Warszawie

Agata Kuliś – wokalistka, autorka piosenek. Dwukrotna stypendystka Berklee College of Music w Bostonie.
Jej muzyczna edukacja rozpoczęła się w Krakowie – w Szkole Muzycznej im. St. Wiechowicza, gdzie studiowała fortepian oraz Państwowej Szkole Muzycznej im. M. Karłowicza, gdzie rozwijała głos. Absolwentka i wykładowczyni Instytutu Kultury Uniwersytetu Jagiellońskiego. Studiowała również muzykę na Papieskim Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Wygrała m.in.
European Scholarship/ Berklee (2013), Berklee International Grant (2014) i Nagrodę Słuchaczy Radia Rampa w Nowym Jorku (2015). Koncertuje w Europie, Stanach Zjednoczonych i Kenii.
Jej debiutancki album „Come a little closer” jest połączeniem różnych klasycznych repertuarów w gatunku jazz / R&B.

Izabela Malec -ukończyła Akademię Muzyczną w Warszawie na wydziale Teorii Muzyki. Przez wiele lat była dziennikarzem muzycznym, pracowała w branżowym czasopiśmie “Ruch Muzyczny”, ma na swoim koncie ponad 100 artykułów, wywiadów, recenzji koncertowych i informacji prasowych, relacje z Międzynarodowych Kursów Muzyki Dawnej w Wilanowie w Programie Drugim Polskiego Radia, realizacje programów telewizyjnych do cyklicznego informatora kulturalnego “Camerata 2” dla TVP 2.

Od lat współpracuje z wieloma chórami i formacjami wokalnymi. Jako członek chóru Warszawskiej Opery Kameralnej brała udział w ponad dziesięciu Festiwalach Mozartowskich w Warszawie, wystąpiła w licznych przedstawieniach operowych, zaśpiewała setki koncertów w kraju i zagranicą. Brała udział w nagraniach wielu płyt z muzyką różnych epok i stylów (m.in. La Passione Di Gesu Cristo G. Paisiello, Melodie na Psałterz Polski M. Gomółki, Pieśni Kurpiowskie K. Szymanowskiego, Requiem Z. Preisnera – z chórem WOK, Completorium, Conductus funebris G.G. Gorczyckiego – z zespołem Cantus Firmus, Vesperae in F Adolpho oraz Św. Klemens Hofbauer pieśnią sławiony – z zespołem Bennonitae Cantantes, Etna z zespołem Bajm).

Jej głos słychać w jinglach radiowych, których autorem był Grzegorz Ciechowski.

Brała udział w nagraniach muzyki do filmów (m.in. Quo Vadis, Ogniem i mieczem, Grinch).

Obecnie śpiewa gościnnie w zespole wokalnym Hoquetus Ensemble, koncertując głównie na festiwalach Wielkiego Księstwa Luksemburga. Jest założycielem i dyrektorem Niepublicznej Szkoły Muzycznej I stopnia w Nadarzynie (trzecia wśród najlepszych szkół muzycznych na Mazowszu wg testu CEA z kształcenia słuchu, 2018 r.).

Jakub Kącki – Muzyk, menadżer kultury i pedagog. Od lat zasiada w jury na festiwalach wokalnych o zasięgu krajowym. Pracuje z ludźmi od drugiego do czterdziestego roku życia rozwijając ich muzyczne talenty. Obecnie oprócz DK Świt współpracuje z trzema placówkami, gdzie zajmuje się kształceniem muzycznym.

 

 

 

 

 

 

 

Zakupy dofinansowano ze środków Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej:
- Zakup projektora cyfrowego (2018)
- Modernizacja aparatury kinowej wraz z elementami widowni Kina ŚWIT (2016)
- Modernizacja ekranu kinowego i powiększenie macierzy serwera Doremi (2014r.)
- Modernizacja nagłośnienia Kina "Świt" (2013r.)
- Modernizacja systemu sprzedaży i rezerwacji biletów w Kinie „Świt” (2012r.)
Zakup cyfrowej konsolety sterowania dźwiękiem dofinansowano
ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego