Przedział wiekowy: 0-4 lat
Termin zajęć: sobota godz. 13:00-13:45
Koszt : 200 zł /miesiąc
Zapis na zajęcia jest równoznaczny z akceptacją Regulamin zajęć 2024 2025 oraz Standardów Ochrony Małoletnich
Sala: taneczna
Zajęcia umuzykalniające wg autorskiego programu, opartego o elementy TUM Edwina Gordona, CML Eleny Enrice, oraz elementy logorytmiki przygotowują dzieci od najmłodszych lat do podjęcia nauki gry na fortepianie Metodą Suzuki. Dzięki cotygodniowej lekcji grupowej, w której uczestniczy dziecko wraz z rodzicem, w formie zabawy stopniowo wykształca się :
– umiejętności motoryczne,
– koordynację,
– dyscyplinę,
– pozytywne nastawienie do nauki,
– słuch melodyczny i harmoniczny,
– poczucie rytmu,
– ekspresję wokalną
– pamięć muzyczną i werbalną.
Zajęcia rozwijają także znajomość instrumentalnego repertuaru S. Suzuki, która stanowi ogromny bonus w momencie rozpoczęcia nauki gry.
Lekcje uczą wykorzystania przestrzeni i umiejętności motorycznych dotyczących muzyki – wewnętrznego rozumienia języka, metrum, rytmu, dynamiki
i agogiki już od najmłodszych lat.
Pozytywny wpływ ćwiczeń wokalnych i rytmicznych uwidacznia się wyraźnie
w przypadku dzieci objętych terapią logopedyczną, u których już zdiagnozowano którąś z jednostek zaburzeń mowy. Objęcie tych dzieci programem logorytmicznym, daje wówczas dużo większe efekty niż tradycyjna korekta.
Zajęcia umuzykalniające zapewniają ćwiczenia muzyczno –ruchowe i słowno-ruchowe, które:
– kształcą ruchy całego ciała, co przekłada się bezpośrednio na ruchy narządów artykulacyjnych
– wyrabiają poczucie rytmu, niezbędne do prawidłowego stosowania prozodii mowy- melodii, akcentu i rytmu.
– uczą płynności ruchów
– pozwalają rozładować nagromadzoną energię
– umożliwiają wyciszenie emocji, które są często duże w przypadku kłopotów z mową i komunikacją.
Zgodnie z powiedzeniem iż lepiej zapobiegać niż leczyć, warto wprowadzić zajęcia muzyczne w edukację dziecka jak najwcześniej, mowa najmłodszych dzieci rozwija się wówczas wyraźnie szybciej, nie wykazuje też obserwowanych często
u dzieci zakłóceń lub zaburzeń. Jeśli mowa już się rozwinęła, łatwiej też przeprowadzić wczesne obserwacje i w porę zwrócić uwagę rodziców na konieczność interwencji logopedycznej.
Muzyka jako poczatek i koniec wszelkiej mowy (kliknij w link by pobrać artykuł)
Wilhelm Richard Wagner
Prowadząca: Katarzyna Mazur – nauczyciel gry na fortepianie Metodą Suzuki (certyfikat IV stopnia) ,25 lat prowadzenia zajęć muzycznych, umuzykalniających dla najmłodszych (wg TUM Edwina.E. Gordona) , oraz tanecznych (taniec historyczny, taniec w kręgu ) dla dorosłych w Staromiejskim Domu Kultur; filolog polski, logopeda